آموزش سی پنل

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در سی پنل

در این پست تصمیم داریم به آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در سی پنل بپردازیم، تا بتوانید یک آدرس ایمیل پیش فرض در هاست وب سایت خود ایجاد کنید تا ایمیل هایی که به آدرس ایمیل اشتباهی از دامنه شما ارسال می شوند را هم دریافت کنید.

آدرس ایمیل پیش فرض چیست؟

فکر کنید شما مدیر یه وب سایت بزرگ هستید و آدرس های ایمیل وب سایتتان را در اختیار کاربرانتان قرار دادید و روزانه ایمیل های زیادی را ارسال و دریافت می کنید و تمام افرادی که داخل کشور یا خارج از کشور تصمیم دارند با شما ارتباط برقرار کنند باید برای شما ایمیل ارسال کنند. اگر نام دامنه شما مثلا yoursite.ir باشد و آدرس های ایمیل شما که داخل هاست ایجاد کردید info@yoursite.ir، sales@yoursite.ir و support@yoursite.ir باشند.

تا به حال فکر کردید اگر یک سازمان یا شخص خارجی به آدرس ایمیل admin@yoursite.ir دامنه شما ایمیلی ارسال کند که این آدرس وجود ندارد چه اتفاقی میافتد؟ شما نمی توانید این ایمیل را دریافت کنید. سی پنل یک قابلیت کاربردی دارد که ما با استفاده از آن می توانیم آدرس ایمیل پیش فرضی برای دامنه وب سایت خود داخل آن تنظیم کنیم که اگر کسی به طور ناخواسته به آدرس های ایمیل اشتباهی از دامنه ما ایمیل ارسال کرد که آن آدرس وجود نداشت، ما بتوانیم آن ایمیل را دریافت کنیم.

راهنمای تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در سی پنل:

ابتدا از طریق پست آموزش ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل خود شوید، و از قسمت email روی آیکون Default Address کلیک کنید تا وارد این صفحه شوید.

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در سی پنل

در این صفحه می توانی تنظیمات آدرس ایمیل پیش فرض وب سایت خود را انجام دهید. از پایین قسمت Default Address Maintenance می توانید تنظیمات ایمیل پیش فرض سایت را توسط این فیلد ها تنظیم کنید که کاربرد آن ها را به شما آموزش می دهیم:

Send all unrouted email for the following domain: در این قسمت باید نام دامنه ای که می خواهید آدرس ایمیل پیش فرض برای آن تعیین کنید را انتخاب کنید، که اگر شما هم داخل هاست وب سایتتان ادان دامین، ساب دامین و پارک دامین تنظیم کرده باشید این قسمت برای شما دارای لیست کشویی هست، ما از این قسمت نام دامنه اصلی وب سایتمان، یعنی net را انتخاب می کنیم.

Discard the email while your server processes it by SMTP time with an error message: اگر این گزینه را تیک دار کنید که به صورت پیشفرض هم انتخاب شده هست، وقتی که به یکی از آدرس های اشتباه دامنه ما ایمیل ارسال می شود، سی پنل یک ایمیل برای فرستنده ایمیل ارسال می کند و به آن می گوید چنین آدرس ایمیلی وجود ندارد، که داخل فیلد Failure Message هم بتوانید پیغام خطایی را که سی پنل برای فرستنده ایمیل ارسال می کند را اختصاصی سازی کنید.

Forward to Email Address: اگر این گزینه را انتخاب کنید، آیتم قبلی از انتخاب خارج می شود و دیگر ایمیل هایی که برای آدرس اشتباهی از دامنه ما فرستاده می شوند، برای آدرس ایمیلی که در فیلد Forward to Email Address وارد می کنید ارسال می شوند، پس این گزینه را که اصل کار شما هست را انتخاب کنید و در این فیلد آدرس جیمیل خود را وارد کنید، تا سی پنل ایمیل را برای این آدرس ارسال کند.

حالا بر روی گزینه advanced options کلیک کنید:

Forward to your system account: اگر این گزینه را انتخاب کنید، از این به بعد، سی پنل ایمیل هایی که به یک آدرس اشتباه از دامنه ما ارسال می شوند را دریافت می کند و به آدرس ایمیل کاربر اصلی مدیر هاست ارسال می کند. یوزر های وب دیسک و ftp که تو هاست می سازید داخل این قسمت برای شما لیست می شوند، چون ما در این هاست اکانت وب دیسک و ftp نداریم پس فقط یوزر اصلی مدیر هاست اینجا قرار گرفته شده است.

Pipe to a Program: این یک امکان بسیار حرفه ای برای برنامه نویسان وب هست. اگر این قسمت را تیک دار کنید، سی پنل از این به بعد ایمیل هایی که به یک آدرس اشتباه از دامنه ما ارسال می شوند را دریافت می کند و به اسکریپتی که در این فیلد مسیرش را وارد کنید ارجاع می دهد. کاربرد این گزینه این است که برنامه نویس ها داخل پروژه های خاص می آیند و یک اسکریپت PHP می سازند و در فایل منیجر هاست آپلود می کنند و بعد مسیر آن اسکریپت را در این فیلد وارد می کنند. سپس اگر سی پنل یک ایمیل اشتباهی دریافت کرد آن را به اسکریپت تعریف شده در این مسیر ارجاع می دهد و اسکریپت ها چون به صورت دلخواه برنامه نویسی می شوند عملکرد متفاوتی دارند، مثلا عملکرد یک اسکریپت می تواند اینجوری باشد، که ایمیلی که به مقصد اشتباه ارسال شده را دریافت کند و بعد آن برنامه اجرا شود و برای فرستنده یک ایمیل ارسال کند و به آن بگوید که این آدرس وجود ندارد لطفا با آدرس ایمیل info@yoursite.ir یا یک شماره خاص، تماس بگیرد، کار های بسیار حرفه ای می شود توسط این قسمت انجام داد که نیاز به دانش برنامه نویسی دارد.

Discard (Not Recommended): اگر این قسمت را انتخاب کنید که سی پنل هم استفاده از آن را پیشنهاد نکرده است، هاست ایمیل هایی که به مقاصد اشتباهی از دامنه ما ارسال شدند را دریافت می کند و به صورت اتوماتیک حذفشان می کند و برای فرستنده ایمیل هم هیچ پیغامی ارسال نمی کند.

توجه کنید که حتما گزینه Forward to Email Address را انتخاب کرده باشید و در این فیلد هم آدرس ایمیلتان را وارد کرده باشید، و در پایان برای نهایی سازی تنظیم ایمیل پیش فرض داخل سی پنل بر روی دکمه آبی رنگ change از این پایین کلیک کنید.

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در سی پنل

تا پیغام زیر را مشاهده کنید، مشاهده این پیغام به این معناست که سی پنل از این به بعد ایمیل هایی را که به مسیر های اشتباهی از دامنه ما ارسال می شوند را دریافت می کند و برای این آدرس ارسال می کند.

آموزش تنظیم آدرس ایمیل پیش فرض در سی پنل

 

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا