آموزش سی پنل

آموزش حذف ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل

در این پست قصد داریم به آموزش حذف ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل بدون وارد شدن به وب میل هاست بپردازیم.

آموزش حذف ایمیل های هاست از طریق file manager:

با توجه به این که روزانه ممکن است ایمیل های اسپم و ناخواسته زیادی را داخل اکانت های ایمیلتان دریافت کنید، و معمولا این ایمیل ها حاوی متن و تصاویر زیادی هستند ممکن است پس از گذشت مدت زمان اندکی فضای هاست را به طور عجیبی اشغال کنند، بنابراین ما باید بتوانیم این ایمیل ها و ایمیل های خوانده نشده را برای همیشه از داخل هاست حذف کنیم.

یکی از راه ها این است که وارد وب میل هاست شوید و سپس ایمیل های موجود در ایمیل اکانت های هاست را یکی یکی حذف کنید، اما حالا اگر به هر نحوی به وب میل هاست دسترسی نداشته باشید، یک راه حل جالب تر هم وجود دارد که توسط آن می توان وارد فایل منیجر هاست Cpanel شد و تمام ایمیل های دریافت شده، حذف شده، ارسال شده و اسپم ها را انتخاب کرد و بعد آن همه آن ها را حذف کرد.

آموزش حذف ایمیل های دریافتی از طریق قسمت file manager سی پنل:

ابتدا وارد هاست سی پنل سایتتان شوید و از قسمت files بر روی file manager کلیک کنید تا وارد قسمت مدیریت فایل های هاستتان شوید.

آموزش حذف ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل

تمام کاری که شما باید برای حذف کردن ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل انجام دهید این است در ابتدا از این قسمت وارد دایرکتوری mail که یک آیکون ایمیل هم دارد شوید.

حذف ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل

برای انجام این کار روی آیکون mail دوبار کلیک کنید تا وارد این قسمت شوید.

حالا کمی اسکرول را به پایین بکشید تا به این قسمت برسید، داخل اینجا یک سری دایرکتوری یا فولدر مشاهده می کنید ک اول نام آن ها یک دات وجود دارد، و نام این فولدر ها هم دقیقا مثل اکانت های ایمیلی است که داخل هاستتان ساختید.

مثلا نام دامنه ما iranspeed.net هست و آدرس ایمیل های ساخته شده برای این دامنه را میتوانید در این قسمت مشاهده کنید، مثلا آدرس ایمیل های ما: ads@iranspeed.net و info@iranspeed.net و sales@iranspeed.net و support@iranspeed.net هست و چون میخواهیم ایمیل های اکانت info@iranspeed.net را حذف کنیم پس وارد فولدر info@iranspeed.net می شویم.

آموزش حذف ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل

دسته بندی های دریافت ایمیل در سی پنل:

داخل این قسمت یک سری دایرکتوری وجود دارد که کاربرد تمام آنها را به شما توضیح می دهیم:

Drafts: دایرکتوری هست که داخل آن از ایمیل هایی که آنها را نوشتید ولی هنوز ارسال نکردید نگهداری می شود.

Junk: دایرکتوری هست که داخل آن از ایمیل های اسپم یا همان هرزنامه هایی که برای شما ارسال شدند نگهداری می شود.

Sent: دایرکتوری هست که داخل آن از ایمیل هایی که برای دیگران ارسال کردید نگهداری می شود.

Trash: دایرکتوری هست که داخل آن از ایمیل ها و زباله هایی که آنها را طریق وب میل حذفشان کردید نگهداری می شود.

Cur: دایرکتوری هست که داخل آن از ایمیل هایی که در اینباکس شما هستند و شما آنها را خواندید و به همان حالت باقی ماندند نگهداری می شود.

New: دایرکتوری هست که داخل آن از ایمیل هایی که در اینباکس شما هستند و شما هنوز آن ها را نخواندید و به حالت خوانده نشده باقی ماندند نگهداری می شود.

حذف تمام ایمیل های داخل وب میل webmail سی پنل از طریق file manager:

باید توجه داشته باشید که اجازه ندارید هیچکدام از این فولدر ها را به صورت کامل حذف کنید یا این که سطح دسترسی های آنها را تغییر دهید، چون در این صورت قسمت ایمیل های هاست شما با اختلال مواجه می شود، ما الان تصمیم داریم یکسری ایمیل را که داخل اینباکس هاست ما هست را حذف کنیم، برای انجام این کار وارد پوشه cur شوید.

آموزش حذف ایمیل ها از طریق فایل منیجر سی پنل

در این پوشه باید یک سری فایل با عناوین طولانی وجود داشته باشد، این ها همان ایمیل هایی هستند که در حال حاضر داخل اینباکس وب میل شما هستند.

برای حذف تمام این فایل ها از طریق ابزار select all همه آنها را انتخاب کنید و سپس روی آنها کلیک راست کرده و دکمه delete را بزنید، قبل از انجام این کار دقت کنید که مطابق تصویر فقط فایل ایمیل ها را انتخاب کرده باشید و حتما دقت کنید که هیچ فایل یا فولدر دیگری را از داخل این مسیر ها حذف نکنید. و سپس از پنجره trash بر روی دکمه confirm کلیک کنید تا ایمیل ها حذف شوند.

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا