هاست

نکات کلیدی در خرید هاست 1400

اولین و مهم‌ترین قدم برای راه‌اندازی وب‌سایت یا کسب‌وکار اینترنتی، خرید هاست باکیفیت و مطمئن است. توصیه می‌شود اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت یا کسب‌وکار اینترنتی را دارید، از ابتدا پایه‌های کسب‌وکار خود را محکم و درست بچینید. اما چطور یک هاست مناسب، با کیفیت و مطمئن برای راه‌اندازی سایت خود خریداری کنید؟ برای پاسخ به این سوال، این مقاله از وبلاگ ایران اسپید را با بررسی تمامی نکات کلیدی در خرید هاست 1400 مطالعه کنید.

ویژگی‌های مهم و اصلی یک هاست خوب و با کیفیت چیست؟

  1. پشتیبانی فنی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات در هنگام خرید یک هاست باکیفیت و خوب، توجه به داشتن تیم پشتیبانی قوی و 24 ساعته شرکت ارائه دهنده هاست است. زیرا در بعضی مواقع ممکن است که شما با مشکلات فنی مواجه شوید، در نتیجه وجود یک تیم پشتیبانی قوی و همیشه در دسترس که بتوان از راه‌های ارتباطی مختلف نظیر: تیکت، تماس تلفنی، ایمیل، چت آنلاین و مواردی از این قبیل با آنها ارتباط برقرار کرد و برای حل مشکل راهنمایی گرفت، یک مزیت محسوب می‌شود.

شما انتظار دارید وب‌سایت‌تان ۲۴ ساعته فعال باشد. بنابراین باید سراغ هاستی بروید که، ۷روز هفته بصورت ۲۴ ساعته، با تیم فنی مسلط و باتجربه، پاسخگوی شما بوده و بصورت مداوم بر هاست شما نظارت داشته باشند.

نکته دیگری که در مورد شرکت ارائه دهنده هاست و دامنه وجود دارد پشتیبانی آنلاین است، علی رغم ادعای برخی از شرکت‌ها، پاسخگویی آنها آنلاین و در لحظه نیست و اکثر آنها مکاتبات از طریق ایمیل را ترجیح می‌دهند. پشتیبانی ۲۴ ساعته بدین معنی است که شما در هر ساعت از شبانه‌روز، حتی در روزهای تعطیل، با یک تماس تلفنی ساده بتوانید مشکل‌تان را برطرف کنید.

نکات کلیدی در خرید هاست 1400
نکات کلیدی در خرید هاست 1400
  1. قابلیت در دسترس بودن( میزان آپتایم)

از دیگر نکات کلیدی در خرید هاست خوب و باکیفیت این است که بصورت 24 ساعته، هفت روز هفته در دسترس باشد و کار کند تا کاربران و بازدیدکنندگان در هر ساعتی از شبانه روز بتوانند به سایت دسترسی داشته باشند. آپتایم، یعنی سرور و اتصالات شبکه آن باید پایدار و در دسترس باشند. میزان این پایداری و در دسترس بودن سرور باید بالای 99 درصد باشد که خوشبختانه در اکثر شرکت‌های معتبر هاستینگ این مورد تضمین شده است.

  1. فضای هاست

منظور از فضای هاست، اندازه مجاز ذخیره‌سازی فایل‌های شما در هاست است. حجم این فضا براساس گیگابایت بوده و در سرویس‌های شرکت‌های هاستینگ متفاوت است که شما با توجه به نیازتان می‌توانید این حجم از فضای ذخیره‌سازی را انتخاب کنید. برای مثال برای یک وبلاگ وردپرسی حجم زیادی برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیاز نیست و یک فضای 10 گیگابایتی کافی است، درحالی‌که برای ساخت یک وب‌سایت که محتویات و فایل‌هایی با حجم بالا دارد، لازم است که فضای بیشتری را در خرید هاست در نظر بگیرید.

در هنگام خرید هاست دقت داشته باشید که هاستینگی را انتخاب کنید که سرویس‌های هاست را با فضای بالا ارائه می‌دهد. زیرا ارائه دهندگان هاست با فضای بالا، به علت اینکه ظرفیت و فضای بیشتری به مشتریان خود ارائه می‌دهند، قادر هستند از تعداد وب سایت کمتری بر روی هر سرور میزبانی کنند و در نتیجه کیفیت و پایداری آنها، بیشتر است. بنابراین اگر تصمیم به خرید هاست دارید حتما از شرکت‌هایی این خدمات را خریداری کنید که فضای نسبتا بالایی در اختیار شما قرار می‌دهند. شما توسط این فضای بالا قادر هستید به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای از پرشدن فضای هاست، رشد محتوایی را در وب سایت خود به وجود آورید. همچنین می‌توانید بدون نگرانی از بابت پرشدن فضای هاست، از وب سایت خود بکاپ‌گیری‌های متعدد انجام دهید و آنها را در هاست خود نگهداری کنید.

  1. پهنای باند هاست

به مقدار ترافیکی که روی سایت شما می‌تواند باشد پهنای باند می‌گویند. از میزان بازدیدی که از سایت شما می‌شود تا تعداد فایل‌هایی که از سایت شما می‌تواند دانلود شود جز پهنای باند حساب می‌شود. پهنای باند در برخی از هاستینگ‌ها به صورت نامحدود عرضه می‌شود. اما در حالت کلی اگر قرار است در وب‌سایت خودتان ویدیوهای زیادی قرار دهید، قطعا شما به پهنای باند بیشتری نیاز دارید زیرا اگر پهنای باند هاست تمام شود سایت تا یک ماه از دسترس خارج می‌شود.

  1. یک هاست خوب از یک دیتاسنتر معتبر ارائه می‌شود

دیتاسنتر مکانی است که در آن کامپیوترهای سرور به صورت ردیف ردیف، درون قفسه‌های فلزی قرار داده شده اند؛ وظیفه دیتاسنتر‌ها نگهداری از سرورها و تامین اینترنت و برق سرورها است، در واقع از تمام سرورها در محلی به نام دیتاسنتر نگهداری می‌شود، در نتیجه هاست‌های ارائه شده توسط شرکت‌های هاستینگ از دیتاسنترهای مختلف در سطح جهان ارائه می‌شود، برخی از دیتاسنترها کیفیت شبکه بسیار بالایی دارند و برخی دیگر که به تازگی تاسیس شده‌اند ممکن است کیفیت شبکه و سخت افزاری مناسبی نداشته باشند، بنابراین قبل از خرید هاست شما میبایست از شرکت هاستینگ پرس و جو کنید که هاست مربوطه از کدام دیتاسنتر ارائه می شود و سپس کمی درمورد پیشینه آن دیتاسنتر در اینترنت تحقیق کنید و سپس نسبت به خرید هاست اقدام کنید.

نکات کلیدی در خرید هاست 1400
نکات کلیدی در خرید هاست 1400
  1. پشتیبانی گیری از اطلاعات (بک آپ) هاست

در هنگام خرید هاست باید حتما از سرویس‌هایی استفاده کنید که شامل بکاپ گیری منظم و دائمی هستند، زیرا به دلایل مختلفی ممکن است که سایت شما دچار خرابی شده و اطلاعات شما از دسترس خارج شود یا سرور‌های شرکت‌های هاستینگ در هر لحظه ممکن است دچار خطراتی مانند خرابی و سوختگی سخت افزاری شوند. از این رو در صورتی که شرکت هاستینگ از اطلاعات موجود بر روی هاست وب سایت شما بکاپ نداشته باشد، اطلاعات شما در معرض نابودی کامل قرار می‌گیرد. بنابراین خرید هاست با بکاپ گیری منظم، یکی از مهم‌ترین مراحل انتخاب و خرید هاست خوب محسوب می‌شود.

  1. یک هاست خوب دامنه اضافی یا قابلیت ادآن دامین دارد

ادان دامین یا قابلیت اد کردن دامنه اضافه، قابلیتی است که شما را قادر می‌سازد که به جز دامنه اصلی وب سایت خودتان، یک وب سایت دیگر نیز بدون خرید هاست جدید بر روی همان هاست راه اندازی کنید. در واقع شما توسط قابلیت ادان دامین قادر هستید یک یا چند دامنه جدید به هاست خود متصل کنید و توسط آن وب سایت‌های دیگری برای سایر کسب‌وکارهای خود تاسیس کرده و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. در واقع تمام هاست‌ها قابلیت ادان دامین یا همان راه‌اندازی چندین وب سایت بر روی یک سرور را ندارند، بنابراین اگر احتمال می‌دهید که در آینده به چنین قابلیتی نیاز داشته باشید، بهتر است از همین ابتدای کار از هاست‌هایی استفاده کنید که قابلیت ادان دامین داشته باشند، تا زمانی که تصمیم به راه اندازی یک دامین جدید گرفتید، شما را از خرید هاست مجدد بی‌نیاز کند.

  1. منابع سرور مشخص

اگر میزان منابع هاست مشخص نباشد، ممکن است هنگامی که پس از خرید هاست، کاربر به راه اندازی وب سایت خود مشغول می‌شود، مصرف بیش از اندازه‌ای از منابع سرور اصلی داشته باشد و سرویس هاست کاربر به دلیل مصرف بالا از منابع سرور به تعلیق در بیاید و دردسر ساز ‌شود. بنابراین بهتر است از شرکت‌هایی هاست خریداری کنید که منابع مشخصی از RAM و CPU را برای هر پکیج هاست در نظر گرفته‌اند و قبل از خرید هاست، میزان منابع هر پکیج را در وب سایت خود به مشتریان نمایش می‌دهند، در واقع در اینصورت شما قادر هستید بدون هیچ دغدغه‌ای از تمام منابع اختصاص یافته از هاست خود استفاده کنید.

  1. یک هاست خوب پلن‌های متنوع خرید دارد

معمولا اکثر پکیج‌های هاست ارائه شده در شرکت‌های هاستینگ برای بازه‌های زمانی بلند مدت مانند ۱۲ ماهه یا حتی بیشتر قابل خریداری هستند و شما قبل از خرید هاست حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر سرویس هاست را برای یکسال خریداری کنید و پس از مدت محدودی استفاده از سرویس متوجه نواقصی در سرویس شوید که از سوی شرکت‌های هاستینگ قابل رفع نیست، شرکت های هاستینگ هزینه پرداختی بابت سرویس را به شما عودت نخواهند داد، بنابراین اگر تصمیم به خرید هاست دارید، سعی کنید این نوع خدمات را از شرکت‌هایی تهیه کنید که حاضر باشند سرویس‌های خود را به صورت ماهانه نیز به شما ارائه دهند و شما با پرداخت هزینه اندک در ماه اول قادر باشید کیفیت سرویس را مورد ارزیابی قرار دهید و در صورتی که پس از استفاده از هاست متوجه شدید که تمام موارد مورد تایید شما هستند، نسبت به تمدید هاست خود برای بازه های زمانی بلند مدت اقدام کنید.

  1. امنیت سرور

امنیت سایت نیز یکی از موارد مهم در کسب و کارهای آنلاین است که از هک شدن و آسیب رسیدن به سایت جلوگیری می‌کند. شرکت‌های معتبر هاستینگ از امنیت بالاتری برخوردار هستند و لازم نیست که شما دغدغه‌ امنیت وب‌سایت خود را داشته باشید.

  1. ارائه گواهینامه امنیتی SSL

گواهینامه امنیتی SSL یا همون پروتکل امن HTTPS امنیت سایت شما رو برای کاربران به ویژه در پرداخت الکترونیک تامین می‌کند. گواهینامه SSL روی بهبود سئوی سایت هم موثر است. در حال حاضر بیشتر شرکت‌های هاستیگ این گواهینامه را به صورت رایگان برای شما فعال می‌کنند، قبل از خرید هاست، حتما دقت کنید این ویژگی روی هاست مورد نظر شما به صورت رایگان وجود داشته باشد.

  1. قیمت گذاری منصفانه و رقابتی

یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری برای خرید بهترین هاست، قیمت مناسب است. باید دقت کنید که قیمت پایین و یا قیمت بالا هیچ کدام نشانه مناسبی برای تعیین کیفیت یک هاست نیست. اما یک هاست خوب باید علاوه بر دارا بودن امتیاز بالا در مواردی که اشاره شد، دارای قیمت منصفانه نسبت به بقیه شرکت‌ها نیز باشد.

  1. کنترل پنل مدیریت یا رابط گرافیکی آسان

کنترل پنل نوعی رابط کاربری بین کاربر و هاست است که از طریق آن می‌توانید هاست سایت خودتان را مدیریت کنید. کارهایی نظیر ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل‌ها، مدیریت فایل‌ها و مواردی از این قبیل از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام می‌شود. اگر شما در ابتدای راه هستید و برای اولین بار است که تصمیم دارید نسبت به خرید هاست و راه اندازی وب سایت اقدام کنید، پس بهتر است از کنترل پنل‌های گرافیکی و محبوب استفاده کنید که نسبتا معروف هم هستند و کار کردن با آن‌ها بسیار آسان است، کنترل پنل سی پنل (cpanel) و دایرکت ادمین (DirectAdmin) از محبوب‌ترین و آسان‌ترین کنترل پنل‌هایی هستند که در سطح اینترنت وجود دارد و توسط این کنترل پنل‌ها قادر هستید به آسانی اطلاعات موجود بر روی هاست خود را مدیریت کنید و وب سایت خود را راه اندازی کنید.

نکات کلیدی در خرید هاست 1400
نکات کلیدی در خرید هاست 1400

نتیجه گیری

با توجه به اینکه در حال حاضر، تعداد بسیار زیادی شرکت ارائه دهنده هاست در ایران وجود دارد، انتخاب بهترین شرکت هاستینگ برای خرید هاست نیازمند بررسی پارامترهای مهمی است. در حالت کلی یک هاست خوب، باکیفیت و مطمئن علاوه بر اینکه باید فضا و پهنای باند بالایی داشته باشد، از نظر قیمت، سرعت، امنیت، پشتیبانی، پایداری و همیشه در دسترس بودن نیز باید دارای امتیازهای بالایی باشد تا بتواند یک سایت و کسب و کار آنلاین را به بهترین شکل میزبانی کند. در این مقاله از ایران اسپید، نکات کلیدی در خرید هاست 1400 و مهم‌ترین ویژگی‌های یک هاست خوب و باکیفیت را بررسی کردیم تا هنگام خرید هاست با رعایت این نکات بتوانید یک هاست باکیفیت و مناسب برای کسب و کار خودتان تهیه کنید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا