آموزش سی پنل

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

در این پست تصمیم داریم به آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر بپردازیم، تا بتوانید ساب دامین های موجود داخل هاست سی پنل وب سایتتان را به یک هاست دیگر مثل هاست دایرکت ادمین متصل کنید.

اتصال ساب دامین به یک هاست دیگر، چه کاربردی دارد؟

فکر کنید که صاحب یک سایت شرکتی یا فروشگاهی هستید و مثلا برای راه اندازی سایت اصلی‌تان یک هاست اشتراکی خریداری کردید و یک سایت فروشگاهی با سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ در آن هاست ساختید و حالا قصد دارید که برای برند سازی بهتر، بخش مجله خبری یا وبلاگ، سایتتان را هم با سیستم مدیریت محتوا هایی مثل وردپرس راه اندازی کنید، اما ممکن است هاست وب سایت اصلی شما فقط برای میزبانی یک سایت فروشگاهی مثل پرستاشاپ مناسب باشد و وردپرس نتواند داخل آن هاست بهترین عملکرد را داشته باشد.

کاری که خیلی از سایت ها و برند های بزرگ انجام می دهند این است که داخل هاست سایت اصلیشان یک ساب دامین می سازند و سپس یک هاست وردپرسی خریداری میکنند که مخصوص میزبانی از وردپرس باشد، و آن ساب دامین وب سایتشان را به هاست وردپرس که از یک سرور دیگر هست وصل می کنند، سپس می توانند سایت وردپرسی شان را بدون هیچ محدودیتی و بدون این که لازم باشد هاست سایت اصلیشان شلوغ و غیر قابل کنترل شود به بهترین شکل ممکن توسعه دهند و بدون این که نیاز به خرید و استفاده از چند دامنه با نام های متفاوت باشد، زیردامنه ها یا همان ساب دامین های وب سایتشان را به هاست های متفاوت دیگر وصل کنند.

قبل از شروع مراحل، یک نکته بسیار مهم که در اتصال ساب دامین به یک هاست دیگر حتما باید آن را رعایت کنیم، این است که، اگر نام دامنه متصل به هاست اصلی ما، iranspeed.net باشد و بخواهیم یک هاست دیگر خریداری کنیم تا آن را به ساب دامین هاست اصلیمان متصل کنیم، حتما باید در هنگام خرید هاست دوم هم، نام دامنه اصلی متصل به هاست را iranspeed.net قرار دهیم، که حالا انجام این کار به دو شکل مختلف ممکن است:

1) راه اول این است که نام دامنه اصلی متصل به هاست دوم را net قرار دهیم و بعد داخل هاست دوم یک ساب دامین بسازیم تحت عنوان mag.iranspeed.net و این ساب دامین را به ساب دامین هاست اولیه متصل کنیم و سایت وردپرسیمان را در دایرکتوری ساب دامین هاست دوم نصب کنیم.

2) راه دوم این است که به صورت کلی در همان ابتدای خرید هاست دوم نام دامنه اصلی این هاست را iranspeed.net قرار دهیم و ساب دامین هاست اولیه را به خود هاست دوم وصل کنیم و سیستم مدیریت محتوای وردپرس را در مسیر public_html هاست دوم نصب کنیم.

ما در این آموزش از روش اول استفاده می کنیم، راستی توجه داشته باشید که هاست اصلی سایت ما، هاستی هست که دامنه ما dns های آن دارد به آن هاست اشاره میکند و در هاست اصلی، ما باید تنظیماتی را اعمال کنیم که ساب دامین آن به یک هاست دیگر اشاره کند، لطفا در ادامه این آموزش کاربردی با ما همراه باشید.

ساخت ساب دامین در هاست دایرکت ادمین:

ابتدا وارد هاست دوم، یعنی همان هاست وردپرس که کنترل پنل آن دایرکت ادمین است شوید و از سمت راست کنترل پنل در پایین قسمت current domain باید دقت کنید که نام دامنه اصلی متصل به این هاست هم iranspeed.net باشد، و حالا از قسمت account manager بر روی ابزار subdomain management کلیک کنید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

تا وارد این صفحه شوید و ساب دامین مورد نظرتان را ایجاد کنید، در این صفحه روی Add Sub-Domain کلیک کنید تا این پنجره برای شما باز شود. داخل این فیلد SubDomain باید نام ساب دامین مورد نظرتان را به صورت دلخواه وارد کنید. ما mag را تایپ می کیم. برای نهایی سازی ساخت ساب دامین از این قسمت روی دکمه سبز رنگ Add SubDomain کلیک کنید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

و همانطور که مشاهده می کنید ساب دامین ما با نام mag.iranspeed.net در این بخش ایجاد شد و در این قسمت قرار گرفت، خب این هاست وردپرس وب سایتتان بود و حالا وارد هاست اصلی وب سایتتان شوید که دامنه به آن متصل است و کنترل پنل آن هم سی پنل هست.

ساخت ساب دامین در هاست سی پنل:

در هاست سی پنل وب سایت اصلیتان هم، از پنل سمت راست یعنی general information از قسمت primary domain دقت کنید که نام دامنه اصلی این وب هاستتان هم iranspeed.net باشد.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

حالا کمی پایین بروید و از قسمت domains بر روی آیکون subdomain از این قسمت کلیک کنید تا وارد صفحه ساب دامین های هاست سی پنل شوید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

دراین بخش هم از قسمت Create a Subdomain باید یک ساب دامین با همان نام ساب دامینی که در هاست وردپرستان ایجاد کردید بسازید، پس داخل فیلد Subdomain نام ساب دامین مورد نظرتان را بنویسید. ما mag را تایپ می کنیم و از قسمت domain دقت کنید که نام دامنه iranspeed.net انتخاب شده باشد و به بقیه قسمت ها کاری نداریم و جهت نهایی سازی ساخت ساب دامین بر روی دکمه آبی رنگ create از این قسمت کلیک کنید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

تا این پیغام سبز رنگ را مشاهده کنید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

در مرحله بعدی به صفحه اصلی کنترل پنل هاست سی پنل برگردید.

تغییر رکورد ساب دامین در سی پنل:

زمانی که ساب دامین mag.iranspeed.net را در سی پنل ساختید، این ساب دامین به صورت پیشفرض از همین هاست سی پنل اجرا می شود و حالا میخواهیم کاری کنیم که این ساب دامین به هاست دایرکت ادمینمان متصل شود و از آن قسمت اجرا شود، برای این کار باید رکورد این ساب دامین که در سی پنل ایجاد شده است را تغییر دهیم، برای انجام این کار دوباره پایین بیایید تا به قسمت domain برسید و این مرتبه از این بر روی ابزار advanced zone editor کلیک کنید.

اتصال ساب دامین به هاست دیگر

اینجا جایی است که میتوانید رکورد های اشاره گره داخل هاستتان را ویرایش کنید، در این صفحه کمی پایین بیایید تا به قسمت Zone File Records برسید. این ها رکورد های تنظیم شده روی سایت شما هستند، رکورد mag.iranspeed.net همان ساب دامینی هست که ایجاد کردید و حالا میخواهید آن را ویرایش کنید تا به یک هاست دیگری اشاره کند، برای انجام این کار از مقابل این رکورد بر روی گزینه edit کلیک کنید تا این منو کشویی باز شود.

اتصال ساب دامین به هاست دیگر

در این قسمت مقادیر موجود داخل فیلد های name، ttl و type را تغییر ندهید، اما قسمت address مهم ترین فیلدی هست که باید ویرایش کنیم، این IP هاست فعلی ما است و این ساب دامین از این هاست فراخوانی می شود، حالا نکته مهم اینجاست که اگر بخواهید این ساب دامین از هاست دیگر اجرا شود، باید آی پی آن هاست را با آی پی فعلی جایگزین کنید.

اگرIP هاست دوم را نمیدانید آن را از شرکت هاستینگ بپرسید، حالا ما چون IP هاست دایرکت ادمینمان را در یک فایل نگه داشتیم، در این فیلد IP قبلی را حذف کرده و این IP را قرار میدهیم. دقت کنید که IP شامل 4 قسمت عددی است که توسط سه نقطه از هم جدا شدند، حالا برای نهایی سازی انجام این تغییرات بر روی دکمه save record کلیک کنید.

اتصال ساب دامین به هاست دیگر

تا این پیغام سبز رنگ را مشاهده کنید. خب کارمان تمام شده است اما باید ببینیم ساب دامین ما به شکل صحیح کار می کند یا خیر.

پس مجددا وارد هاست دایرکت ادمین وب سایتتان شوید، در ساب دامین mag.iranspeed.net وردپرس را بالا بیاورید ببینید صحیح کار می کند یا خیر، از این قسمت بر روی ابزار file manager کلیک کنید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

تا وارد قسمت مدیریت فایل های هاست دوم شوید، سپس وارد مسیر public_html شوید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

دایرکتوری mag دقیقا دایرکتوری ساب دامینتان هست و از این به بعد هرچیزی که بخواهید روی این ساب دامین اجرا کنید را باید داخل این دایرکتوری قرار دهید، این فایل فشرده شده یک وردپرس آماده نصب هست پس آن را کپی کنید و بعد وارد دایرکتوری mag شوید.

آموزش اتصال ساب دامین به هاست دیگر

و فایل وردپرس را به داخل دایرکتوری ساب دامین انتقال دهید، این دو فایل پیشفرض دایرکت ادمین را هم از این قسمت حذف کنید، حالا از مقابل فایل بر روی دکمه extract کلیک کنید تا از حالت فشرده خارج شود، وارد فولدر wordpress شوید و محتوای وردپرس را انتخاب کنید و دوباره برگردید به مسیر اصلی ساب دامین mag و محتوای انتخاب شده را به این قسمت انتقال دهید، حالا همه چیز حاضر است تا نتیجه نهایی کار را مشاهده کنید.

داخل مرورگر یک تب باز کنید و اول سایت اصلی را بزنید، پس تایپ کنید iranspeed.net و اینتر کنید، همانطور که می بینید این یک سایت جوملایی هست، حالا از داخل ویندوز پینگ این سایت را بگیرید، بله همانطور که مشاهده می کنید این سایت دارد از یک سرور با آدرس IP که اول آن 138 هست خوانده می شود، و دقیقاً از همان هاست سی پنل، این سایت جوملایی دارد خوانده می شود.

یه تب جدید داخل مرورگر باز کنید و آدرس ساب دامین را وارد کنید، پس تایپ کنید mag.iranspeed.net و اینتر کنید، بله همانطوری که مشاهده می کنید به صفحه نصب وردپرس داخل هاست هدایت شدید، این دقیقا همان وردپرسی هست که داخل هاست مخصوص وردپرس یعنی هاست دوم آن را قرار دادید، می پرسید از کجا انقدر مطمئن هستیم؟، پینگ این ساب دامین را هم می گیرید تا نتیجه را مشاهده کنید، همانطوری که مشاهده می کنید این ساب دامین دارد از یک سرور لود می شود که اول آدرس IP اون عدد 5 هست و به همین راحتی توانستید ساب دامین هاست وب سایتتان را به یک هاست دیگه متصل کنید.

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا