آموزش سی پنل

آموزش خروجی گرفتن از فایل sql. از طریق phpmyadmin در هاست

اکسپورت یا خروجی گرفتن از فایل sql. از طریق phpmyadmin در واقع نوعی بکاپ گیری می باشد. با تهیه خروجی از دیتابیس می توانید یک نسخه کامل از آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید و در مواقع مورد نیاز آن را در دیتابیس مورد نظرتان import  نمایید.

phpMyAdmin چیست؟

پی اچ پی مای ادمین یا phpMyAdmin یک نرم افزار رایگان و متن باز است که امکان مدیریت تحت وب پایگاه های MySQL و MariaDB را فراهم می کند.

راهنمای خروجی گرفتن از فایل sql. از طریق phpmyadmin:

ابتدا وارد هاست سی پنل وب سایتتان شوید، سپس از بخش DATABASES بر روی phpMyAdmin کلیک نماید.

آموزش خروجی گرفتن از فایل sql. از طریق phpmyadmin

با باز شدن صفحه phpMyAdmin لیستی از دیتابیس های ایجاد شده در هاست را مشاهده می کنید. دیتابیس مورد نظرتان را از این لیست انتخاب کنید.

از منوی بالا بر روی سر برگ Export (خروجی گرفتن) کلیک کنید.

در بخش Export method برروی گزینه اول یعنی “Quick – display only the minimal options” کلیک کنید.

نکته: در صورتی که می خواهید به صورت خصوصی تنظیم نمایید بر روی گزینه دوم یعنی “Custom – display all possible options” کلیک کنید. اما گزینه اول را توصیه می کنیم.

از قسمت Format نیز نوع فایل را بر روی SQL تنظیم نمایید. و در آخر روی Go کلیک کنید.

آموزش خروجی گرفتن از فایل sql. از طریق phpmyadmin

در مرحله آخر، صفحه ذخیره فایل با پسوند sql. بر روی سیستم شما نشان داده می شود. شما می توانید این فایل دیتابیس را در کامپیوترتان ذخیره کنید.

اکنون ما یک بکاپ از sql  خواهیم داشت که می توانیم بعدا از آن استفاده کنیم. امیدواریم از آموزش اکسپورت یا خروجی گرفتن از فایل sql. از طریق phpmyadmin  بهره برده باشید.

توصیه می شود عملیاتی نظیر ساخت دیتابیس، ساخت یوزر ، مدیریت user privileges و … را از طریق پنل هاست انجام دهید بجای phpmyadmin زیرا اقدامات خارج از کنترل پنل هاست ممکن است به صورت صحیح انجام نشده و نتایج مطلوبی نداشته باشند.

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا