آموزش سی پنل

با بکاپ گیری خطر از دست رفتن اطلاعات سایت خود را به حداقل برسانید

خطر از دست رفتن اطلاعات سایت خود را به حداقل برسانید:

یکی از وحشتناک ترین کابوس ها برای مدیران سایت ها خطر از دست رفتن اطلاعات سایت به هر نحوی است اما میتوان از بروز این اتفاق به سادگی جلوگیری کرد تا خیالی اسوده بابت محفاظت از اطلاعات سایت داشته باشید. در این راستا به شما اموزش میدهیم که چگونه خطر از دست دادن اطلاعات سایت خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

مراحل ضروری برای انجام این کار:

– ابتدا از اطلاعات موجود در سایت یک بک اپ کامل بگیرید

– دانلود کردن بسته فول بک اپ از هاست

– نگه داری کردن از فول بک اپ در کامپیوتر شخصی

– رمز نگاری و ZIP کردن مجدد بسته فول بک اپ

– آپلود فول بکاپ در سرویس های تحت وب نگهداری فایل

بکاپ گیری کامل از اطلاعات سایت:

ما میتوانیم از تمامی اطلاعات موجود در هاست بکاپ گیری کنیم. در فول بکاپ دیتابیس، فایل های سایت، ایمیل ها قرار می گیرند تا در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد.

دانلود کردن بسته فول بکاپ از هاست:

بعد از بکاپ گیری، فایل فول بک اپ در home  هاست ذخیره می شود که بایست آن را دانلود کنیم. اگر حجم بسته فول بکاپ بالاست پیشنهاد می کنیم آنرا موقتا به public_html انتقال داده و سطح دسترسی را به 644 تغییر دهید. با اینکار می توان فایل فول بکاپ را مستقیم و با سرعت بالا دانلود کرد.

اما اگر حجم بسته فول بکاپ بالا نبود از همان مسیر home می توانید دانلود نمایید. توجه داشته باشید که پس از اتمام دانلود، فایل را از مسیر  public_html  حذف کنید یا به home با تغییر دسترسی انتقال دهید.

نگه داری فول بک آپ در کامپیوتر شخصی:

بعد از دانلود کردن فول بکاپ می توانید آن را در کامپیوتر شخصی خود نگهداری کنید. برای اطمینان بیشتر میتوان این فایل را بر روی یک CD یا DVD  نیز رایت نمایید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نام فایل را تغییر ندهید. زیرا برای بازگردانی بر روی سرور معتبر نخواهد بود.

رمز نگاری و ZIP کردن مجدد بسته فول بک اپ:

برای امنیت بیشتر و این که اگر فایل بکاپ در دسترس افراد دیگر قرار گرفت نتوانند از آن سو استفاده کنند می توانید فایل را مجددا zip کرده و پسورد بگذارید. در این حالت امکان آپلود آن در سرویس های تحت وب نگهداری فایل نیز مهیا می شود.

آپلود فول بکاپ در سرویس های تحت وب نگهداری فایل:

بهترین راه های نگهداری اطلاعات حساس استفاده از سرویس های نگهداری و اشتراک فایل است. سرویس هایی مانند Google Drive , Drop Box و … که می توان فایل بکاپ را به آنها انتقال داد.

 

در ایران اسپید بک آپ گیری در 3 لایه و در هر 24 ساعت از اطلاعات تمامی کاربران ما محافظت میکند و امکان از دست رفتن اطلاعات کاهش می یابد. اما باید توجه داشته باشید که شما با مراحلی که گفته شد این ضریب اطمینان را به حدی بالا می برید که ریسک از دست رفتن اطلاعات عملا به صفر می رسد. در صورت شما می توانید بدون نگرانی از این موضوع به فکر توسعه کسب و کار آنلاین خود باشید.

با بکاپ گیری خطر از دست رفتن اطلاعات سایت خود را به حداقل برسانید

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا