آموزش سی پنل

آموزش ریدایرت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل

آموزش Redirect آدرس های سایت در هاست سی پنل

در این پست قصد داریم به آموزش ریدایرت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل بپردازیم، تا بتوانید اگر آدرس URL سایتتان و یا آدرس URL یکی از صفحات وب سایتتان تغییر کرد آن را برای همیشه از طریق هاست به آدرس جدید منتقل کنید.

ریدایرکت چیست؟ و Redirect آدرس های سایت چه کاربردی دارد؟

فرض کنید که مدیر یک وب سایت فعال هستید و روزانه افراد زیادی وارد سایت شما می شوند و حالا تصمیم گرفتید که آدرس دامنه وب سایتتان را عوض کنید و کل محتوای سایت را به یک دامنه دیگر منتقل کنید، یا مثلاً فکر کنید که بعد از مدتی از فعالیت وب سایتتان تصمیم گرفتید که آدرس بعضی از صفحات سایت را عوض کنید. مشکل اینجا است که خیلی از کاربران اینترنت ممکن است آدرس قدیمی یک صفحه از سایت شما را یاداشت کرده باشند، تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند، و وقتی شما آدرس آن صفحه را عوض کرده باشید کاربران وقتی می خواهند وارد آن صفحه شوند با خطای 404 مواجه می شوند، پس شما باید به موتور های جستجو و بازدیدکننده ها بفهمانید که آدرس جدید صفحه ای که به دنبال آن هستند عوض شده.

با استفاده از قابلیت redirect در هاست سی پنل می توانید، یک سری ارجاع دهنده های اتوماتیک تنظیم کنید تا به محض این که کاربر یا موتور های جستجو وارد url قدیمی آن صفحه از سایتتان شد به صورت خودکار به آدرس جدید آن صفحه هدایت شود.

شما با استفاده از قابلیت ریدایرکت داخل هاست وب سایتتان فقط می توانید دامنه اصلی وب سایتتان، پارک دامین های وب سایتتان و یا ادان دامین های وب سایتتان را به یک آدرس دیگر هدایت کنید. چون خیلی ها تصور می کنند که می شود آدرس دامنه ای را که به هاست وب سایتشان هنوز متصل نکردند، اما خود آنها مالک آن هستند را به یک آدرس دیگر هدایت کنند، پس قبل از ریدایرکت دامنه باید مطمئن باشید که dns های آن دامنه، کاملا روی هاست شما ست باشد و آن دامنه، یا دامنه اصلی سایت شما باشد و یا این که بر روی هاستتان ادان دامین یا پارک دامین شده باشد.

آموزش ریدایرکت دامنه و آدرس های سایت در Cpanel:

جهت ریدایرکت آدرس ها ابتدا وارد هاست سی پنل وب سایتتان شوید، سپس از قسمت domains بر روی آیکون redirects از اینجا کلیک کنید.

آموزش ریدایرت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل

تا وارد این صفحه شوید، داخل این صفحه از قسمت Add Redirect می توانید هدایت کننده های جدیدی برای آدرس های وب سایتتان استفاده کنید.

قسمت اول که باید تنظیم کنید گزینه Type یا نوع ریدایرکت هست که در حال حاضر سی پنل دونوع ریدایرکت را به شما پیشنهاد می دهد که عبارتند از:

1) ریدایرکت 301: اگر با استفاده از این گزینه یکی از آدرس های وب سایتتان را به آدرس دیگر ریدایرکت کنید، این نوع هدایتگر به گوگل و سایر موتور های جستجو دستور می دهد که امتیاز و اعتباری که آن صفحه در موتور های جستجو به مرور زمان کسب کرده را به صورت کامل به آدرس جدیدی که دارید به آن ریدایرکت می کنید، برای همیشه منتقل کند و به موتور های جستجو می فهماند که آدرس آن صفحه برای همیشه عوض شده است.

2) ریدایرکت 302: اگر با استفاده از این گزینه یکی از صفحات سایتتان را به یک آدرس دیگر هدایت کنید، این نوع هدایتگر به گوگل و سایر موتور های جستجو می گوید که این یک هدایتگر کوتاه مدت هست و به موتور های جستجو دستور می دهد که امتیاز کسب شده توسط آن صفحه داخل جستجوگر ها به آدرس جدید منتقل نشود و فقط نقش یک هدایت کننده موقتی رو دارد.

راهنمای ریدایرت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل:

ریدایرکت 301 را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید نام دامنه ای از هاستتان که می خواهید یکی از آدرس های آن را به یک آدرس دیگر هدایت کنید را انتخاب کنید، ما از این قسمت iranspeed.net یعنی نام دامنه اصلی متصل به هاست وب سایت را انتخاب می کنیم، و در این فیلد بعد از / باید آدرس مورد نظر از دامنه اصلی که می خواهید آن را هدایت کنید به یک آدرس دیگر را وارد کنید، پس برای انجام این کار یک تب داخل مروگر باز کنید و آدرس سایتتان را تایپ کنید و اینتر را بزنید، حالا به فرض مثال می خواهیم این آدرس از سایتمان را به یک آدرس دیگر هدایت کنیم. پس از بعد / آدرس دامنه، دقیقا تمام این مقدار رو کپی کنید و برگردید به صفحه ریدایرکت داخل هاست سی پنل، و آدرسی که کپی کرده بودید را در این قسمت وارد کنید.

در فیلد Redirects to باید آدرس جدید این صفحه که می خواهید کاربر به آن هدایت شود را وارد کنید. فرقی ندارد هم میتوانید آدرس یک صفحه دیگر از همان دامنه را وارد کنید و هم می توانید کلاً آدرس یک سایت دیگر را وارد کنید تا این مسیر از سایتتان را به یک دامنه دیگر هدایت کنید، پس تایپ کنید https://iranspeed.net/ و حتما توجه کنید که آخر این آدرس یک اسلش (/) قرار دهید و پرتوکل http و https سایت را هم وارد کنید.

در قسمت www. Redirection سه گزینه وجود دارد:

1) Only redirect with www: به این معناست که اگر کاربری آدرس سایت ما را فقط با www داخل مرورگر وارد کرد، به این آدرس جدید که هدایتگر داریم برای آن تنظیم می کنیم منتقل شود.

2) Redirect with or without www: به این معناست که اگر کاربری آدرس آن صفحه از سایت ما را چه با و چه بی www. وارد کرد به آدرس جدید که داریم تنظیم می کنیم، هدایت شود.

3) Do Not Redirect www: به این معناست که اگر کاربری آدرس آن صفحه از سایت مارا وارد کرد به آدرس جدید آن که برای آن ریدایرکت داریم تنظیم می کنیم، هدایت نشود.

ما هم مطابق تصویر گزینه دوم را انتخاب می کنیم تا هر کاربری چه با www. و چه بی www. می خواهد وارد اون صفحه از وب سایت ما شود به آدرس جدید آن هدایت شود.

چون ما فقط می خواهیم یک آدرس را ریدایرکت کنیم پس گزینه Wild Card Redirect را تیک دار نمی کنیم و حالا برای نهایی سازی ریدایرکت بر روی دکمه آبی رنگ add از اینجا کلیک می کنیم.

آموزش ریدایرت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل

تا این پیغام سبزرنگ را مشاهده کنیم و مشاهده این پیغام به این معناست که عملیات ریدایرکت به خوبی انجام شده است.

آموزش ریدایرت یک آدرس به آدرس دیگر در هاست سی پنل

و حالا داخل مرورگر بروید به اون تبی که آدرس آن را ریدایرکت کردید تا ببینید هدایتگر آدرس به خوبی کار میکند یا خیر، پس داخل همان آدرس اینتر بزنید و 5 ثانیه منتظر بمانید، بله و همانطوری که مشاهده می کنید به صورت خودکار به آدرس جدید آن صفحه هدایت شدید.

تغییر ریدایرکت ها در هاست سی پنل:

برگردید به هاست سی پنل و در این قسمت روی دکمه go back کلیک کنید تا برگردید به صفحه ریدایرکت های سی پنل، و پایین بروید تا به قسمت Current Redirects برسید، در این قسمت می توانید تمام ریدایرکت هایی که توسط این هاست انجام دادید را مشاهده کنید و نکته مهم اینجاست که امکان ویرایش ریدایرکت های انجام شده وجود ندارد و اگر خواستید این آدرس از سایتتان را به یک آدرس دیگر هدایت کنید باید از مقابل این ریدایرکت بر روی گزینه delete کلیک کنید.

و روی دکمه آبی رنگ remove redirect کلیک کنید تا مطابق تصویر این پیغام را مشاهده کنید، که نشان می دهد ریدایرکت به خوبی حذف و حالا برای ریدایرکت کردن آن آدرس از سایتتان به یک آدرس url دیگر باید یک هدایتگر جدید از ابتدا ایجاد کنید.

مشکل عدم ریدایرکت redirect آدرس ها در وردپرس

حالا می خواهیم یک نکته بسیار مهمی را درمورد ریدایرکت کردن آدرس های سایت داخل هاست با شما درمیان بگذاریم و آن این است که، اگر شما از سیستم مدیریت محتوا هایی مثل وردپرس یا دروپال استفاده می کنید ممکن است نتوانید توسط این قابلیت هاست سی پنل، یکسری از آدرس های داخل وب سایت خود را مثل iranspeed.net/login را به آدرس های جدید مورد نظرتان هدایت کنید، چون سیستم مدیریت محتوا هایی مثل وردپرس به محض این که شما ریدایرکت داخل سی پنل ایجاد می کنید، یکسری دستور هدایت در انتهای فایل .htaccess وب سایتتان اضافه میکنند که باعث می شود ریدایرکت صفحات داخلی به خوبی انجام نشود.

توسط این قابلیت می توان سی پنل آدرس اصلی دامنه سایت وردپرسی یعنی iranspeed.net را به آدرس جدید آن هدایت کرد اما آدرس های داخلی را خیر. بنابراین اگر تصمیم گرفتید که یک سری از آدرس های سایت وردپرسی خودتان را به آدرس های جدیدشان هدایت کنید سعی کنید افزونه ها و پلاگین هایی مثل Quick Redirects، افزونه های سئو مانند rank math و yoast seo را داخل مدیریت سایت وردپرسی خود نصب کنید و توسط آن ها ریدایرکت آدرس های سایتتان را به آدرس جدید آن انجام دهید.

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا