آموزش سی پنل

آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل

نحوه ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل:

در این پست تصمیم داریم به آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل بپردازیم تا بتوانید دایرکتوری های مختلفی را داخل هاست سایت خود ایجاد کنید.

کاربرد ایجاد فولدر یا دایرکتوری جدید داخل هاست: با این ویژگی میتوانید دایرکتوری های جدیدی در هاست ایجاد کنید و داخل هر کدام از آن ها فایل هایی را قرار دهید. مثلا تصور کنید آدرس وب سایت ما iranspeednews.net است و تصمیم داریم که یک سایت جداگانه از سایت اصلی داخل همان هاست با آدرس iranspeednews.net/blog ایجاد کنیم. برای انجام این کار باید یک folder جدید داخل هاست ایجاد کنید و محتویات سایت جدید را داخل آن فولدر قرار دهید.

– کاربرد ایجاد فایل جدید هم تو هاست: با این ویژگی می توانید خیلی راحت تر از داخل کامپیوتر شخصی داخل هاست یه فایل با پسوند دلخواه ایجاد کرده و داخل آن فایل، کد های مورد نظر را قرار دهید و با آن فایل یک صفحه جدید داخل سایت ایجاد کنید.

راهنمای ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل:

برای ایجاد فولدر جدید داخل سی پنل ابتدا از طریق پست آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل سایت خود شده و از قسمت files بر روی ابزار file manager کلیک کنید.

آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل

این قسمت دایرکتوری home هاست سایت شما است که محل قرار گیری فایل ها و تنظیمات اساسی سی پنل است. پس هیچوقت در این قسمت تغییرات انجام ندهید.

آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل

روی آیکون public_html کلیک کنید تا وارد این صفحه شوید.

توجه کنید هر چیزی را که داخل public_html قرار دهید قابلیت این را دارد که در نسخه نمایشی سایت شما برای کاربرانتان نمایش داده شود، پس برای ایجاد فولدر جدید در بالا سمت چپ روی دکمه folder کلیک کنید.

آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل

تا پنجره new folder باز شود، حالا باید نام فولدر مورد نظرتان را در این فیلد وارد کنید. در قسمت بعدی نوشته شده New Folder will be created in که به این معناست که فولدر شما در مسیر زیر ساخته می شود و همانطور که می بینید داخل فیلد نوشته شده /public_html. که می توانید این مسیر را هم تغییر دهید. جهت تکمیل فرایند روی دکمه create new folder کلیک کنید.

آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل

و همانطور که می بینید یک فولدر جدید داخل این قسمت ایجاد شد.

حالا باید بدانید که اگر بخواهید در سایت خود به فولدر ایجاد شده دسترسی داشته باشید باید به آخر آدرس سایت / اضافه کنید و نام فولدر مورد نظر را وارد کنید، که آدرس نهایی به این صورت خواهد بود: https://iranspeednews.net/blog

همانطوری که می بینید با خطای Forbidden مواجه می شوید که به این معناست که دسترسی به این بخش از سایت ممنوع است. نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر هاست سایت شما امنیت خوبی داشته باشد نباید وقتی که آدرس مسیر یکی از فولدر های سایت را در اینترنت وارد می کنید، محتویات و فایل های آن به صورت لیست نمایش داده شود. شما فقط در صورتی میتوانید آدرس https://iranspeednews.net/blog را داخل اینترنت مشاهده کنید که یک فایل اجرایی در این قسمت از سایت وجود داشته باشد.

نحوه ایجاد فایل های html و php در سی پنل:

منظور از فایل اجرایی، فایلی است با نام index.html و index.php، وظیفه فایل اجرایی این است که با به کارگیری فایل ها و فولدر های داخل یه دایرکتوری از هاست، نتیجه نهایی را به کاربر نمایش دهد. پس مصلما تا زمانی که یک فایل اجرایی داخل یک دایرکتوری از هاست وجود نداشته باشد، آن مسیر نباید داخل مرورگر اجرا شود.

حالا برای ایجاد یک فایل اجرایی مجددا وارد Public_html شوید و وارد دایرکتوری blog که در مرحله قبل ایجاد کردید شوید. همانطور که می بینید در این قسمت هیچ فایل اجرایی وجود ندارد. از بالا سمت چپ روی دکمه file کلیک کنید.

آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل

تا مطابق تصویر پنجره new file برای شما باز شود. در سطر اول: New File Name باید نام فایل مورد نظرتان را وارد کنید. توجه داشته باشید وقتی نام فایل را می نویسید با گذاشتن یه نقطه یا دات میتوانید پسوند فایلتان را تعیین کنید. حالا چون می خواهیم یک فایل با پسوند html بسازیم پس نام نهایی فایل به این صورت خواهد بود: index.html، در سطر بعدی نوشته شده New file will be created in: به این معنا که فایلی که در حال ایجاد اون هستین در مسیر /public_html/blog ساخته می شود.

برای ایجاد فایل بر روی دکمه create new file کلیک کنید.

آموزش ایجاد فایل و فولدر جدید در سی پنل

* برای مشاهده نتیجه نهایی مجددا آدرس https://iranspeednews.net/blog را داخل مرورگر وارد کنید. همانطور که می بینید دیگر خطای forbidden نمایش داده نمی شود و به جای آن یک صفحه سفید به نمایش در می آید.

 

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا