معرفیهاست

هر آنچه که باید در خصوص هاست پایتون بدانید

هاست پایتون چیست

هاست پایتون نامی است که امروزه بسیار در حوزه هاستینگ و برنامه نویسی شنیده می شود. اما به راستی هاست پایتون چیست؟ چرا باید از این هاست استفاده نماییم؟ آیا این هاست ها با انواع لینوکسی و ویندوزی که قبلا ارائه می گردید متفاوت است؟ برای پاسخ به این سوال لازم است تا ابتدا با زبان برنامه نویسی پایتون آشنا شوید. همانگونه که ممکن است بدانید هاست ها به صورت کلی در دو دسته های های لینوکسی و هاست های ویندوزی دسته بندی می شوند. هاست های لینوکسی برای سایت ها و اسکریپت هایی که تحت زبان برنامه نویسی php یا  html طراحی شده اند گزینه خوبی می باشد اما هاست های ویندوزی برای زبان برنامه نویسی asp.net گزینه مناسبی هستند.

اما در دهه گذشته زبان برنامه نویسی پایتون مورد استفاده بسیاری از برنامه نویسان وب قرار گرفت. هم اکنون به جرات می توان بیان داشت که زبان برنامه نویسی پایتون یکی از 5 زبان برتر دنیا است. این زبان برنامه نویسی در دسته زبان های سطح بالا بوده و بسیار پویا است. مزیت استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون این است که به راحتی می تواند بحث حافظه را مدیریت نماید.

هاست پایتون چیست؟
هاست پایتون چیست؟

 هاست پایتون چیست؟

با توضیحاتی که در بالا بیان شد، می توان متوجه شد که کارایی زبان پایتون بسیار زیاد است. امروزه از این زبان برای نوشتن برنامه های تحت وب استفاده می شود زیرا به صورت اتومات وظایف را در صف قرار داده و آنها را اجرا می نماید. حال برای پیاده سازی برنامه های تحت این زبان نیاز به هاست قدرتمندی می باشد که از ماژول ها و توابع مورد نیاز پشتیبانی نماید. هاست پایتون در واقع یک هاست لینوکسی است اما در زمان کانفیگ، برای آن تمام پیش نیازهای زبان برنامه نویسی پایتون را در نظر گرفته اند. با این توضیح پس از نوشتن اسکریپتی با زبان پایتون تحت یکی از فریم ورک های جنگو یا فلسک، به هاست پایتون نیاز خواهید داشت تا بتوانید خروجی مورد نظر را دریافت نمایید.

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که چرا نمی توان کد های پایتون را بر روی سرورهای لینوکسی اجرا نمود و حتما نیاز به یک هاست پایتون می باشد؟ در پاسخ باید بیان داشت که اجرای اپلیکیشن های پایتونی از یک سو نیاز به ملزومات خاص در سطح سرور دارند که در حالت عادی برای حفظ امنیت این موارد در سرور ها فعال نیستند. از سوی دیگر برای اینکه شما بتوانید در هاست خود یک وب سایت پایتونی را اجرا نمایید نیاز است تا مواردی همانند Gunicorn ،Supervisor و uWSGI بر روی سرور فعال باشند تا درخواست ها را دریافت نموده و آنها را پردازش نماید. بسیاری از سرویس دهندگان برای اینکه خود را درگیر کانفیگ سرورهای پایتونی و حفظ امنیت آن ننمایند، از سرور های مجازی و اختصاصی برای راه اندازی اسکریپت های تحت این زبان برنامه نویسی استفاده می نمایند اما اگر دانش لازم وجود داشته باشد، مدیریت هاست پایتونی دشوار نیست. از همین رو هاست پایتون ایران اسپید ضمن کانفیگ عالی، منابع لازم را در اختیار سایت ها قرار می دهد تا به راحتی اجرا شوند.

یکی از مزیت های دیگر استفاده از هاست پایتون این موضوع است که چون هاست فوق نیاز به پیش نیاز های خاصی دارد و توابع جدیدی نیز باید بر روی سرور فعال باشد لذا از لحاظ سخت افزار هاست های فوق بسیار جدید هستند از همین رو سرعت آنان به نسبت سرور های قبلی بسیار بیشتر است. به صورت کلی در یک هاست پایتون لازم است تا به مواردی همانند SSH ،pip ،Python و Git دسترسی داشته باشید که این مورد توسط شرکت هاستینگ در زمان کانفیگ سرورها باید در نظر گرفته شود.

آیا هاست پایتون ارزان با سرور مجازی یا اختصاصی تفاوت دارد ؟
آیا هاست پایتون ارزان با سرور مجازی یا اختصاصی تفاوت دارد ؟

آیا هاست پایتون ارزان با سرور مجازی یا اختصاصی تفاوت دارد ؟

با کمی جستجو در اینترنت متوجه می شوید که بسیاری از شرکت های هاستینگ به جای ارائه هاست های پایتون، کاربران خود را به سمت استفاده از سرور مجازی یا اختصاصی سوق می دهند. هرچند استفاده از سرور موجب می شود تا شما مدیریت صد در صد بر روی مصرف منابع خود داشته باشید اما همواره باید در نظر داشت که بحث امنیت یک سرور بسیار مهم است. همچنین هزینه یک سرور به مراتب بیشتر از هاست معمولی است. باید در نظر داشته باشید که کار کردن با یک سرور نیاز به دانش فنی دارد. گاها سرور از دسترس خارج شده و کاربر باید شخصا مشکل را بررسی نموده و عیب یابی نماید. از آنجا که بسیاری از برنامه نویسان مایل نیستند خود را درگیر مدیریت سرور نمایند از همین رو از هاست پایتون ارزان استفاده می نمایند.

 

چرا باید از پایتون استفاده نمود؟

بسیاری از برنامه نویسان سنتی هنوز به استفاده از پایتون و چارچوب های خاص آن چون جنگو فلسک روی نیاورده اند اما باید بیان نمود که این زبان برنامه نویسی دارای انعطاف بسیار بالایی است. باید این نکته را در نظر داشته باشید که پایتون می تواند در زبان های برنامه نویسی دیگر که توسط یک هاست پشتیبانی می شود، به راحتی توسعه داده شود. به زبانی ساده اگر کتابخانه شما به زبان جاوا، C یا … نوشته شده باشد، خواهید توانست پایتون را نیز به آن متصل نمایید و اجرای کد ها و برنامه های خود را تسریع ببخشید.

ویژگی هاست پایتون
ویژگی هاست پایتون

ویژگی هاست پایتون

هاست django

جالب است که بدانید پایتون زبان بسیار قوی است که نقاط ضعف کم آن موجب می شود تا کمتر بروز رسانی برای آن منتشر شود به گونه ای که بیان می شود آخرین نسخه آن حدود 10 سال پیش معرفی گردید. بسیاری از فعالیت ها و کسب و کارها از پایتون 2 برای فعالیت های خود استفاده می نمایند اما در حال حاضر پایتون 3 خود یک استاندارد قوی دارد که برنامه نویسان بسیاری را به سمت خود جذب است. گفته می شود زبان های برنامه نویسی در این استاندارد قابلیت توسعه بیشتری دارند. با این توضیح پیشنهاد می شود هاست پایتونی را انتخاب نمایید که حتما از این ورژن پشتیبانی نمایند. از معروف ترین چارچوب های پایتون می توان به FLASH و DJANGO اشاره نمود به همین دلیل هاست جنگو نیز امروزه بسیار به گوش می خورد. بهتر است که هاست پشتیبان شما حداقل از یکی از این فریم ورک ها و در بهترین حالت از هر دو فریم ورک پشتیبانی نماید. فریم ورک های مذکور سرعت اجرای برنامه شما را بسیار سریع تر می نمایند. اگر پشتیبان هاستینگ شما از فریم ورک های فوق پشتیبانی ننماید، نشان دهنده عدم بروز بودن آن است.

مزایای استفاده از هاست پایتون
مزایای استفاده از هاست پایتون

مزایای استفاده از هاست پایتون:

با توجه به مواردی که در بالا عنوان شد، قصد داریم تا بررسی نماییم که هاست پایتون چرا امروزه دارای علاقه مندان زیادی است؟ به صورت کلی می توان در پاسخ به این سوال مزایای زیر را بیان نمود:

  • اگر شما از پایتون استفاده نمایید، می توانید یک سایت کارآمد داشته باشید که ورودی های زیاد و البته ترافیک بالایی دارد. به عبارت دیگر این هاست در کنترل منابع بسیار موثر تر عمل می نمایند.
  • طبیعتا وقتی یک زبان برنامه نویسی علاقه مندان زیادی دارد لذا بستر مناسب برای اپلیکیشن های نوشته شده با آن نیز باید فراهم آید. زبان برنامه نویسی پایتون پس از جاوا و c در رتبه سوم بین برنامه نویسان قرار دارد و همین مورد مهم بودن آن را نشان می دهد.
  • در هاست های پایتون شما قطعا به ssh دسترسی دارید که بتوانید از دستورات پایتون خود اجرا بگیرید لذا دسترسی ها در این هاست ها بیشتر از سایر هاست های موجود می باشد.
  • همواره باید در نظر داشته باشید که زبان برنامه نویسی پایتون می تواند توسعه نرم افزار های تحت وب را آسان تر نماید لذا برای اسکریپت نویسی گزینه عالی است لذا هاست های پایتون نیز می توانند پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از مخاطبان باشند.

اگر شما نیز جزء آن دسته از برنامه نویسان می باشید که با زبان پایتون وب سایت خود را طراحی نموده اید، استفاده از هاست های مذکور موجب می شود تا بین اسکریپت و هاست، سازگاری بیشتری به وجود آید. این هاست ها قادر هستند تا از تمام نسخه های پایتون به خوبی پشتیبانی نمایند. با این تفاسیر به نظر می رسد که این هاست کارآمد می تواند برای توسعه دهندگان بستر لازم را فراهم آورد.

آیا هاست پایتون می تواند برای فعالیت شما مفید واقع شود؟
آیا هاست پایتون می تواند برای فعالیت شما مفید واقع شود؟

آیا هاست پایتون می تواند برای فعالیت شما مفید واقع شود؟

همانگونه که در بالا ذکر شد در هاست های پایتون از زبان برنامه نویسی پایتون و فریم ورک هایی همانند Django و flask پشتیبانی می گردد. اما سوالی که مطرح است، این مورد می باشد که آیا واقعا استفاده از پایتون و هاست آن می تواند گزینه خوبی برای افراد باشد؟

به صورت کلی لازم است تا شما به عنوان برنامه نویس مشخص نمایید که قصد دارید چه کاری انجام دهید؟ اگر جزء افرادی هستید که مایلید کارهای روتین را به صورت اتوماتیک انجام دهید و مهارت های بیشتر را در قالب کد های ساده توسعه دهید، در این شرایط پایتون می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. جالب است که به این موضوع نیز اشاره شود که این زبان برنامه نویسی از سال 1991 میلادی توسط یک برنامه نویس هلندی معرفی گردید. این زبان کاملا متن باز می باشد و هر شخصی می تواند به راحتی آن را توسعه دهد. این زبان برنامه نویسی برای افرادی که در آغاز فعالیت قرار دارند بسیار مفید است. زیرا درک آن بهتر بوده و نتایج آسان تر و ساده تری را ارائه می دهد. در حال حاضر کتابخانه های این زبان برنامه نویسی بسیار زیاد می باشند. لذا به راحتی می توانید از کدهایی که قبلا نوشته شده است برای برنامه خود استفاده نمایید بدون آنکه نیاز باشد زمان زیادی را برای صرف نمایید. گفته می شود کتابخانه های این زبان برنامه نویسی قادر هستند تا بیت کد های آسانی را ارائه دهند تا نیاز نباشد که همه آنها را از ابتدا تولید نمود. در آخرین تحقیق به عمل آمده، بیان گردید که این زبان برنامه نویسی در حا حاضر بیش از 137 هزار کتابخانه فعال دارد. به صورت کلی این زبان برنامه نویسی بر روی کاربر و مخاطب خود تمرکز نموده است و می تواند درک آسان تری را فراهم آورد.

  • با استفاده از زبان پایتون شما می توانید کد های خود را راحت تر تجزیه و تحلیل کنید و همین مورد نیز جزء مزیت های رقابتی آن محسوب می شود. هرچه که شما بتوانید مفهوم مد نظر را آسان تر انتقال داده و درخواست ها را بهتر متوجه شوید، پاسخگویی شما نیز به همان اندازه بهتر خواهد بود.
  • آموزش ماشین و تصمیم گیری نیز با زبان پایتون بسیار آسان تر می باشد از همین رو افراد همواره به دنبال استفاده از زبانی هستند که بتوانند فاصله موجود بین ماشین و انسان را برداشته تا درک واحدی به وجود آید.

با این تفاسیر باید در نظر داشته باشید که این زبان برنامه نویسی به نسبت زبان های دیگر در زمان تریس، سرعت کمتری ارائه می دهد و همین مورد نیز موجب شده است تا جایگاه اول و دوم را به سایر زبان های برنامه نویسی بدهد اما در کنار مزایا و نقاط قوتی که دارد، استفاده از آن برای تمام افرادی که نیاز به خط فرمان های موازی دارند؛ توصیه می شود.

امکانات هاست پایتون
امکانات هاست پایتون

جمع بندی:

با توضیحات بیان شده در بالا می توان نتیجه گرفت که هاست پایتون ارائه شده است تا بستر لازم را برای توسعه دهندگان فراهم آورد. ایران اسپید برای بالا بردن سرعت و بهره وری برنامه های برنامه نویسان، هاست های پایتون ارزانی را ارائه می دهد که ضمن ارائه قیمت مناسب، کارایی و بهره وری را در زمان اجرا افزایش می دهد. این هاست ها می توانند از جنگو و فلسک پشتیبانی نمایند و نیاز توسعه دهندگان را مرتفع نمایند.

همواره باید در نظر داشت که هاست های پایتونی این شرکت دارای وب سرور لایت اسپید بوده و از حافظه های هیبریدی استفاده می نمایند تا سرعت به مراتب بهبود یافته و امکان پیاده سازی هر نوع پروژه ای وجود داشته باشد. این هاست ها با امکان دسترسی به SSH، فراهم آوردن سرعت و امنیت بالا، امکان ارتقا و همچنین پشتیبانی از فریم ورک های محبوب می توانند گزینه خوبی برای افرادی باشند که با زبان پایتون فعالیت می نمایند. همچنین باید در نظر داشته باشید که در هاست پایتون ایران اسپید امکان دسترسی به ترمینال را خواهید داشت.

منابع:

https://go4hosting.com/glossary/p/what-is-python-hosting/

https://www.pythonanywhere.com/

 

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا