آموزش سی پنل

آموزش بازگردانی بکاپ در سی پنل

در این پست قصد داریم به آموزش بازگردانی بکاپ در سی پنل بپردازیم. یکی از مهمترین کارهایی که یک مدیر سایت باید به صورت مرتب انجام دهد تهیه بکاپ از اطلاعات سایت می باشد. مجموعه ایران اسپید از کلیه سایت هایی که بر روی سروهای خود میزبانی می کند در 3 لایه و در هر 24 ساعت از هاست ها از تمامی اطلاعات مشتریان ما محافظت می کند.

اما بسیار از مدیران تمایل دارند از سایت خود نیز به صورت جداگانه بکاپ تهیه کنند تا در صورت نیاز بتوانند آن را ریستور و بازگردانی نمایند.

بازگردانی بکاپ در سی پنل

پنل مدیریتی سی پنل این امکان را به کاربران خود ارائه داده تا بتوانند در خصوص بازگردانی اطلاعات اصلی سایت اقدام نمایند. این اطلاعات می تواند در حالت های مختلف بکاپ گیری و در نهایت برگرداننده (ریستور بکاپ) شوند .

در بازگرانی بکاپ (ریستور بکاپ) در  هاست سی پنل چهار حالت زیر وجود دارد:

– بازگردانی اطلاعات اصلی سایت در سی پنل

– بازگردانی دیتابیس سی پنل

– بازگردانی پیکربندی ایمیل فورآوردر

– بازگردانی پیکربندی فیلترهای ایمیل

 

اگر تا این لحظه از اطلاعات سایت و دیتابیس خود هیچ نسخه بکاپی تهیه نکرده اید توصیه می کنیم سریعا در خصوص بکاپ گیری از اخرین تغییرات سایت خود اقدام نمایید چرا که در موارد بحرانی ریستور بکاپ تنها راه پیشگیری از دست رفتن اطلاعات است.

آموزش ریستور اطلاعات در هاست سی پنل

ابتدا با توجه به آموزش ورود به هاست سی پنل و با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید.

سپس در صفحه اصلی سی پنل، از بخش «Files» زیر منو «Backup Wizard» را انتخاب نمایید.

آموزش بازگردانی بکاپ در سی پنل

بعد از آن، صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود که امکان بکاپ گیری یا ریستور بکاپ برای شما فراهم شده است. برای بازگردانی بکاپ تهیه شده باید روی دکمه «Restore» کلیک کنید.

ریستور بکاپ

در این مرحله باید تصمیم بگیرید که اطلاعات مربوط به کدام بخش را ریستور کنید.

آموزش بازگردانی بکاپ در سی پنل

همان طور که در بخش بکاپ گیری هاست سی پنل آموزش داده ایم نیز گزینه های مشابه وجود دارد که می توانید بکاپ مورد نظر را تهیه کنید و در صورت نیاز از طریق بخش ریستور آپلود نمایید.

Home directory: در این قسمت می توانید اقدام به بازگردانی بکاپ گرفته شده از فایل های دایرکتوری home نمایید. توجه داشته باشید این نوع بکاپ گیری  مربوط به این بخش خاص می شود و اطلاعات مربوط به MySQL یا برگه و نوشته و تنظیمات بخش های دیگر وب سایت شما بازگرداننده نمی شود.

MySQL® databases: با استفاده از این قسمت می توانید تمامی اطلاعات بکاپ گرفته شده از دیتابیس مشخص را ریستور نمایید. این نوع بکاپ برای ذخیره اطلاعات پایگاه داده بسیار ارزشمند است . توجه نمایید که در این بخش نیز تنها اطلاعات مربوط به بخش مشخص دیتابیس بکاپ گرفته شده با این کار بازگردانی می شود.

Email forwarder configurations: با استفاده از این بخش می توانید بکاپ گرفته شده از تمامی اطلاعات و پیکربندی کلی بخش انتقال یک آدرس ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل را به راحتی ریستور نمایید. بدین ترتیب می توانید اطمینان داشته باشید که حتی در صورت بروز هرگونه مشکلی به هیچ عنوان اطلاعات مربوط به بخش ایمیل وب سایت خود را از دست نخواهید داد.

Email filter configurations: در این بخش می توانید تمامی تنظیمات و فیلترهایی که برای ایمیل های خود در سی پنل اعمال کرده اید و از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید را بازگردانید. این بخش نیز همانند سایر روش های ریستور اطلاعات مربوط به یک قسمت منحصر به فرد یعنی همان تنظیمات Email filter است.

در این مرحله باید با کلیک روی «Choose file» فایل بکاپ تهیه شده را انتخاب کرده و سپس روی «Upload» کلیک کنید. بدین ترتیب فایل بکاپ آپلود شده و تنظیمات آن روی هاست شما اعمال می شود.

نکته :سی پنل امکان فراهم کردن نسخه فول بکاپ را در اختیار کاربران خود قرار داده است. شما می توانید از بخش های نامبرده به صورت جداگانه بکاپ تهیه کنید و همانند آموزش بالا اقدام به بازگردانی بکاپ در سی پنل نمایید. اگر هم از نسخه فول بکاپ استفاه کنید، می توانید بخش های نامبرده را از این نسحه کپی و از طریق بخش مربوط به همان قسمت ریستور نمایید. بدین منظور حتما از قسمت home directore و sql بکاپ گیری به عمل آورید.

Rate this post
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا