دسته‌بندی نشده

آموزش خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل

در این پست تصمیم داریم به آموزش خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل بپردازیم، تا بتوانید از اطلاعات موجود در جداول پایگاه داده های هاست وب سایت خودتون از طریق ابزار phpmyadmin یک خروجی با فرمت .sql بگیرید.

خروجی sql گرفتن از اطلاعات دیتابیس چه زمانی کاربرد دارد؟

فکر کنید که مدیر یه وب سایت هستید و سایتتان را توسط سیستم مدیریت محتوا هایی مثل جوملا یا وردپرس راه اندازی کردید و حالا تصمیم دارید سایتتان را از لوکال هاست به هاست انتقال دهید، یا این که از هاست فعلی به یک هاست دیگر انتقال دهید، قدم اول این هست که فایل های وب سایتتان را به هاست جدید انتقال دهید که این کار از طریق فایل منیجر انجام می شود.

اما قدم بعدی این هست که اطلاعات و جداول بانک اطلاعاتی یا همان دیتابیس سایتتان را به هاست جدید انتقال دهید و برای انجام این کار شما باید بتوانید از اطلاعات دیتابیس هاست فعلی تان یک خروجی با پسوند .sql که پسوند دیتابیس هست، بگیرید و سپس داخل هاست جدید آن را ایمپورت کنید.

راهنمای خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل

ابتدا وارد هاست سی پنل سایتتان شوید، سپس از قسمت databases بر روی ابزار phpmyadmin کلیک کنید ومنتظر بمانید تا به phpmyadmin هاست هدایت شوید.

آموزش خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل

لازم به ذکر است که هدایت شدن به این صفحه ممکن است کمی زمان بر باشد، پس 5 ثانیه صبر کنید تا صفحه به صورت کامل لود شود. حالا در صفحه اصلی phpmyadmin از سمت چپ صفحه روی نام دیتابیس مورد نظر کلیک کنید، دیتابیس learnirs_wp966 دیتابیس سایت اصلی ما هست که می خواهیم از آن خروجی بگیریم و در یک هاست دیگر آن را ایمپورت کنیم، پس روی آن کلیک کنید تا اطلاعات و جداول داخل آن به صورت کامل لود شود.

آموزش خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل

این اطلاعاتی که در این قسمت مشاهده می کنید جداول پایگاه داده سایت وردپرسی شما هستند و حالا ما میخواهیم از همه ی آن ها یک خروجی کامل بگیریم و برای انجام این کار از سربرگ های بالایی بر روی گزینه export کلیک کنید.

آموزش خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل

تا وارد صفحه Exporting tables شویم، حالا در این صفحه از قسمت Export Method دو حالت برای خروجی گرفتن از جداول پایگاه داده وجود دارد:

1) Quick display only the minimal options: با استفاده از این گزینه می توانید به راحت ترین شکل ممکن و بدون هیچ تنظیم خاصی از تمام جداول این بانک اطلاعاتی با فرمت sql خروجی بگیرید.

2) Custom display all possible options: با استفاده از این گزینه می توانید با اعمال تنظیمات خاصی مثل عدم خروجی گرفتن از برخی از جداول یا خروجی گرفتن با انکودینگ های خاص که تنظیمات زیادی هم دارد از جداول دیتابیس خروجی بگیرید.

ما استفاده از حالت اول را پیشنهاد می کنیم و حالت دوم می تواند برای اسکریپت های خاص یا سرور های mysql خاص کاربرد داشته باشد که با این گزینه می توانید با سازگار ترین حالت ممکن با هاست مقصد از اطلاعات دیتابیس هاست وب سایتتان خروجی بگیرید، در حالی که گزینه اول را انتخاب کردید از قسمت format دقت کنید که sql انتخاب شده باشد و حالا برای دریافت فایل خروجی روی دکمه go کلیک کنید.

آموزش خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس در هاست سی پنل

در این مرحله یک پنجره باز می شود و بر روی دکمه ok کلیک کنید تا فایل دانلود شود.

هرچقدر که حجم اطلاعات شما زیاد تر باشد و سایتتان سنگین تر باشد، زمان بیشتری هم طول می کشد تا این فایل دانلود شود.

خروجی گرفتن از اطلاعات دیتابیس هاست فقط برای انتقال این فایل خروجی sql به یک هاست دیگر کاربرد ندارد. در واقع پایگاه داده هاست ما جایی هست که تمام مقالات، دیدگاه ها و اطلاعات متنی وب سایت ما داخل آن ذخیره می شوند و می توان گفت اسم این فایل که از آن خروجی گرفتیم را می توانیم بکاپ از اطلاعات دیتابیس هاست وب سایتمان هم بگذاریم و اگر یک موقع مقالات سایت ما حذف شوند یا قسمتی از داده های متنی وب سایتمان را از دست دادیم میتوانیم با ایمپورت این فایل دیتابیس سایتمان را به حالت اولیه برگردانیم. البته شما به غیر از بکاپ دیتابیس اگر فایل ها و تصاویر جدیدی هم به سایتتان اضافه می کنید باید بکاپ فایل منیجر هاستتان را هم داشته باشید.

Rate this post
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا